Persondatalov – GDPR

Hvilke oplysninger har vi og hvor har vi fået dem fra:

Når du bedes os om at oprette en konto, ønsker at købe varer, gemmer vi de oplysninger du giver til vores salgssystemer. Skulle det være nødvendigt, indhenter vi også firmaoplysninger på www.virk.dk, som vi bruger til vores kreditforsikring hos Euler Hermes.

 

Oplysninger vi bruger i denne forbindelse:

  • Virksomhedens navn, faktureringsadresse, leveringsadresse & CVR nr. telefonnummer (som vi ofte bruger som kundenummer hos os.
  • Kontaktinformationer ifm. Korrespondance: Email-adresser, navne og telefonnumre.

 

Bemærk, at i ovennævnte to punkter, kan der fremgå oplysninger om privatpersoner.

 

Hvordan benytter vi dine oplysninger og hvorfor:

Vi benytter dine oplysninger til at kunne opfylde vores aftale med dig, som at:

  1. Behandle din ordre
  2. Modtage betaling
  3. Levere kundeserviceydelser til dig.

 

Hvem deler vi dine oplysninger med og vigtigst af alt – hvorfor?

I nogle tilfælde er det nødvendigt for os at dele dine informationer med 3. part. Vi skal dog understrege, at vi gør kun dette, når det er nødvendigt.

  • Vores tredjeparts serviceleverandører (også betegnet databehandlere), som leverer it-infrastrukturen, hvorpå vores produkter og systemer er opbygget.
  • Tredjepartner, som transporterer produkterne til dig (f.eks. transportfirmaer), således de kan behandle og gennemføre dine ordre.
  • Vores kreditforsikringsselskab Euler Hermes, hvor vi forsikre alle vore kunder.
  • Offentlige myndigheder eller lignende organer, hvor dette tillades eller kræves i henhold til lovgivningen.

 

Dine valg og rettigheder

Når du er oprettet som kunde hos os, kan du til enhver tid bede os neutralisere din konto. Vær dog opmærksom på, at visse informationer er, som nævnt ovenfor, nødvendige for at kunne opfylde vores aftaler med dig/jer.

Vi gemmer oplysninger om de enkelte køb så længe det er brugbart, da det har vist sig at være til stor gavn for jer som kunder, at I kan komme og spørge om hvad for en flise fik jeres kunde i f.eks. i 2008 eller længere tilbage.

Dine rettigheder

Du har rettighederne over, hvordan dine personlige oplysninger benyttes, dette betyder bl.a.

  • Retten til af protestere mod vores behandling af dine oplysninger.
  • Retten til at anmode om, at dine oplysninger slettes og/eller at yderligere brug forhindres.
  • Retten til at modtage en kopi af de oplysninger, vi har gemt om dig.
  • Retten til at rette, ændre eller opdatere de oplysninger, du har givet os.

Vær opmærksom på, at vi nøje vil behandle hver enkel anmodning vi modtager, men at der kan være en sjælden årsag til, at ikke alle anmodninger kan tages til følge.

 

Vi passer rigtig godt på dine oplysninger

Det er vigtigt for os, at vores kunder føler, at deres oplysninger er godt beskyttet hos os. Vi har altid passet godt på dine informationer og vil forsat gøre det.

 

Vi gemmer dine oplysninger langt tilbage i tiden (2008) mest til gavn for jer som kunder, da det har vist sig, at der er et behov for at kigge tilbage på jeres kunders valg af fliser, fugefarver m.m. Dette vil vi fortsætte med medmindre I beder os om at slette dem.

Skulle der, mod forventning, forekomme et sikkerhedsmæssigt brud i vores virksomhed, som f.eks. et virtuelt angreb, vil vi kontakte dig herom med det samme.

Hvis du vil have flere informationer eller ønsker at modtage en kopi af relevant dokumentation, er du velkommen til at kontakte os.

 

Kontakt os:

Email: sc@hl-keramik.dk

Telefon: 76308593